Home » Sajtó » Sajtófigyelő » A Mercateo online B2B bevásárlóközpontot nyitott Magyarországon

A Mercateo online B2B bevásárlóközpontot nyitott Magyarországon

A cég 1999-ben alakult Münchenben, három volt McKinsey munkatárs közös vállalkozásaként. Egyikük Dr. Sebastian Wieser volt. Internetes szolgáltatásuk 2000 áprilisa óta érhető el. Ugyanebben az évben az E.ON konszern részesedést szerzett a Mercateo-ban és Peter Ledermannt nevezte ki az igazgatótanács elnökének – tájékoztatott Andrej Ürge ügyvezető, a magyar iroda megnyitása alkalmából tartott pénteki sajtótájékoztatón.

A Mercateo az egyike azon kevés .com cégnek, amely túlélte az évezred eleji válságot. Ez főleg néhány alapelv célkitűzésének köszönhető. Ilyen például a fejlett, innovatív technológia, amely az egyszerű kereskedelmi és viszonteladói folyamatokkal párosulva s támogatva egy egyértelmű vízióval és pénzügyi stabilitással. 2003-ban Dr. Sebastian Wieser és Peter Ledermann megvásárolták a cég több mint 50%-át így ők lettek a fő tulajdonosok. 2004-ben megalakult a Mercateo Kft. Lipcse mellett, Köthenben. Ez a leányvállalat vette át a mindennapi üzleti tevékenységet.

A Mercateo Európa piacvezető B2B beszerzési platformja lett az interneten. A társaság honlapján a németországi vállalatok több mint nyolc millió árucikket felölelő kínálatból rendelhetnek, pl. irodaszereket, laboratóriumi eszközöket vagy üzemi és raktárfelszerelést. A kínálat fedi mind az általános üzleti szükségletet, mind a specializált szakmai jellegű igényeket egészen az egzotikus termékkategóriákig. A több mint 1 millió ügyfél között minden nagyságrendbeli megtalálható, a DAX – konszernektől a szabadúszókig éppúgy, mint a közbeszerzők.

A vállalatok a szokott választékon felül méretre szabva beépíthetik ügyfél-specifikus keretszerződés-katalógusaikat, illetve használhatják az E-procurement moduláris rendszer szolgáltatásait, amely telepítés, licenc- és karbantartási költség nélkül azonnal a rendelkezésükre áll. Mindez kiegészül egyedi kereső funkciókkal, személyre szabott megtekintésekkel, az ApproveNow digitális engedélyezési folyamattal, valamint a belső ügyfél-rendszerekhez csatlakozó elektronikus interfészek átfogó támogatásával. A Mercateo Németország mellett további tizenegy európai országban képviselteti magát több mint 270 munkatárssal. Forgalma 2012-ben 130 millió euró volt, az előző évhez képest 18 % növekedést elérve.

A németországi Mercateo AG leányvállalatainak megalapítása után megkezdte kiterjeszteni nemzetközi tevékenységét. Európában most összesen nyolc országban képviselik a céget saját irodák és azok vezetői. Peter Ledermann, aki a Mercateo AG igazgatósági tagjaként a nemzetközi arculat kialakításáért felel, elmondta, hogy az újonnan alakult cégektől a Mercateo a kapcsolatok erősítését reméli a növekvő számú helyi platform-partnerrel, valamint az együttműködés egyszerűsítését jogi és adóügyi kérdések területén. „Helyi munkatársaink nemcsak beszélik ügyfeleink, beszállítóink és gyártóink nyelvét, hanem ismerik a piacot és annak szükségleteit is. A gyorsan növekvő keresletre reagálva Európa piacvezető beszerzési platformja mostantól négy újabb kirendeltséggel rendelkezik, méghozzá Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban.

Jelenleg a magyarországi képviselet több mint 725 ezer terméket kínál a vállalati ügyfeleknek, 8 kategóriában, úgy mint például a számítástechnika, elektronika és irodaszerek területén. 2013-as tervünk a kategóriák kibővítése 12-re illetve a kategóriákon belüli választék gazdagítása. A magyar piacra való belépés magától értődő lépés volt, mivel a gazdaság egyes ágazatain belül országunk óriási piaci potenciállal rendelkezik. A leányvállalat vezetését Andrej Ürge végzi, így közvetlen kapcsolatban lehetünk ügyfeleinkkel, beszállítóinkkal és gyártóinkkal” – fejezte be ismertetőjét Peter Ledermann.

FORRÁS: http://gazdasageskozelet.gportal.hu/