Home » Sajtó » Az SAP Ariba és a Mercateo együttműködik a Spot Buy-projektben

Stratégiai szövetség, mely megváltoztatja a beszerzést Európában

Az SAP Ariba és a Mercateo együttműködik a Spot Buy-projektben

München/Prága,2017. június 13. – A világ legnagyobb ipari termékeket és szolgáltatásokat kínáló piactere tovább növekedett. Miután az SAP Ariba® Spot Buy-t sikeresen bevezették Észak-Amerikában, Ausztráliában és Latin-Amerikában, az SAP Ariba ma bejelentette az együttműködését a Mercateoval, melynek célja, az SAP Ariba Spot Buy bevezetése Európában. Ezen stratégiai szövetség azt ígéri, hogy a vállalatok ad-hoc beszerzése egész Európában megváltozik: az igényeket összehozza a kínálattal egy hatékony és megbízható piactéren, átlátható folyamatot, rugalmasságot és megtakarításokat létrehozva a beszerzők számára, valamint új lehetőségeket kínálva a beszállítóknak.

Egy kihívást jelentő helyzet

Minden beszerzési folyamatnak megvannak a kihívásai. A “Spot Buying“ vásárlás – a nem megtárgyalt és előre nem tervezett peremtermékek beszerzése – pedig különösen nagy kihívást jelent. A beszerzőknek nincsenek meg az eszközeik a megfelelő beszállítók kiválasztásához és ajánlatok bekéréséhez az azonnal szükséges termékekre. Végül az első beszállítótól rendelik meg, akinél a keresett cikk készleten található és képes annak gyors kiszállítására. Így nincsenek megtakarítások, az értékesítőknek pedig nincs lehetőségük a terjeszkedésre és a forgalom növelésére.


Tony Alvarez, SAP Ariba Spot Buy, vezérigazgató

“Azáltal, hogy a Mercateoval egyesítjük erőinket, megkönnyítjük a probléma kiküszöbölését, és egy olyan egyedülálló komplett megoldást hozunk létre, mely a beszerzőknek és a beszállítóknak Európában lehetővé teszi, hogy hatékonyabban foglalkozhassanak a nem keretszerződéses igényeik lefedésével“ – mondta Tony Alvarez, az SAP Ariba Spot Buy vezérigazgatója. „A Mercateo megbízható és funkcionalitásokban gazdag felületet kínál a beszerzők és a beszállítók számára. A Mercateo azon filozófiája és elkötelezettsége, hogy a Mercateo Unite projekttel egy semleges platformot hozzon létre a kereskedelem számára, nagyon jól beleillik a saját stratégiánkba. Örömünkre szolgál, hogy a Mercateo Unite platformot preferált infrasktruktúraként használhatjuk, hogy megbízható beszállítókat és azok kínálatát integrálhassuk az SAP Ariba Spot Buy megoldásunkba.“

Egy egyszerű, hatékony megoldás

Az SAP Ariba üzleti hálózata és a felhőalapú vásárlási alkalmazások kombinációja által az SAP Ariba Spot Buy egy „shoppingolás-szerű“ vásárlási élményt kínál, szakmai ellenőrzés kíséretében, melynek segítségével minden felhasználó gyorsan és könnyedén kiválaszthatja és megrendelheti egy hatalmas választékból a keresett terméket – és mindezt összhangban a vállalati szabályzattal és folyamatokkal.


Dr. Bernd Schönwälder, Mercateo AG, értékesítési ügyvezető igazgató

“A Mercateo és az SAP Ariba közös szenvedélye, hogy a beszerzőket és a beszállítókat összekapcsolja, és ezáltal új és innovatív utakat hozzanak létre az együttműködésre, melyek elősegítik az üzleti kapcsolatokat“ – magyarázta Dr. Bernd Schönwälder, a Mercateo AG értékesítési ügyvezető igazgatója. „Az innovatív technológiák iránti közös szenvedélyünkkel, valamint az SAP Ariba beszerzési szakértelmének kombinálásával a mi beszállítókhoz való hozzáférésünkkel, a beszerzőknek segíteni tudunk, hogy ezt a nehéz beszerzési kategóriát könnyebben kezelhessék. A költségek ellenőrizhetővé válnak, és ezzel egyidejűleg a beszállítók számára új lehetőségek nyílnak, amelyek a növekedést támogatják.“

Az SAP Ariba Spot Buy és a Mercateo Unite multi-beszállítói infrastruktúráján keresztül a vásárlók számára elérhetővé válnak a Mercateo Unite platform gyorsan növekvő számú szolgáltatói, valamint a Mercateo Shop több millió terméke.

Hogyan működik?

Keresés: Amennyiben egy termék nem szerepel a cég katalógusban, a felhasználók megkereshetik az SAP Ariba Spot Buy-katalógusban.

Jóváhagyás: Konfigurálható szabályok és egy Spot-Buy-specifikus munkafolyamat által a vásárlások mindig igazodnak a vállalati irányelvekhez és jóváhagyási folyamatnak vannak alávetve.

Vásárlás: A jóváhagyott igénylés elindítja a végső megrendelést, a biztonságos fizetési folyamatot és a szállítást.

Egy kölcsönösen nyerő helyzet

“Az Ariba Spot Buy jelentette a tökéletes megoldást a számunkra” – számolt be Shannon Simmons, a Global Sourcing & Procurement Services, AIG program menedzsere, mely vállalat az SAP Ariba Spot Buy megoldást alkalmazza. Chris Dunlap, Global Indirect Spend, HP Inc., úgyszintén elégedettségét fejezte ki a megoldás bevezetéséről: „Az SAP Ariba Spot Buy segítségével képesek vagyunk lebonyolítani több megrendelést teljesen elektronikus úton, ami nagyon fontos a számunkra. Használata pedig meglehetősen egyszerű. Megtaláljuk azokat a termékeket, melyeket azelőtt nem találtunk, össze tudjuk hasonlítani őket és megállapítottuk, hogy az árak is ugyanolyan jók, sőt jobbak, mint az általunk rendszeresen használt katalógusokban voltak.“

Azonban az SAP Ariba Spot Buy nem csak a beszerzők számára előnyös. A beszállítóknak szintén előnyt jelent: könnyű hozzáférést biztosít a beszerzők globális hálózatához, akik minden évben milliárdokat költenek az indirekt cikkekre és szolgáltatásokra. A gyártók és a kereskedők így ott forgalmazhatják a kínálatukat, ahol erre kereslet van.

Több mint 2,8 millió vállalat, több mint 190 országban az Ariba hálózatán keresztül bonyolít le tranzakciókat több mint 1 billió amerikai dollár értékben, ezáltal az Ariba a világ legnagyobb Business-to-Business (B2B) platformja. Az Ariba Spot Buy által az SAP Ariba a beszerzők igényeit összeköti a legkiterjedtebb globális termékkínálattal, hogy lehetővé tegye a digitális kereskedelmet.

Amennyiben szeretne többet megtudni az Ariba Spot Buy megoldásról és arról, hogy milyen előnyökkel járna használata a saját vállalatánál, további információkat a www.ariba.com oldalon talál. Azon beszállítók, akiket érdekel az Ariba Spot Buy megoldása, felvehetik a kapcsolatot az SAP Ariba spotbuysupply@sap.com email címén.

SAP Ariba
Az SAP Ariba összeköti a vállalatokat, akik egymással üzleteket kívánnak kötni. Több mint 2 millió cég beszerzői és beszállítói 190 országban az Ariba hálózat által új lehetőségeket fedeznek fel, tranzakciókat bonyolítanak le és üzleti kapcsolatokat alakítanak ki. A beszerzők kezelhetik a teljes beszerzési folyamataikat, miközben kiadásaikat szem előtt tartják, új megtakarítási forrásokat ismernek fel és egy fenntartható ellátási láncot építenek ki. A szolgáltatók magas hozamú ügyfelekkel tudnak hálózatot kialakítani és a meglévő kapcsolataikat bővíteni. Emellett egyszerűsíthetik értékesítési ciklusaikat és nyomon követhetik a bevételeiket. Az eredmény egy dinamikus, digitális piactér több mint 1 billió amerikai dollár forgalommal évente.

SAP Ariba média kapcsolata: Karen Master, SAP Ariba, +1 412-297-8177, karen.master@sap.com

SAP
Mint a vállalatirányítási szoftverek piacvezetője, az SAP SE támogatja a vállalatokat minden méretben és iparágban, hogy azok üzletmenete nyereséges legyen, valamint hogy folyamatosan alkalmazkodó- és növekedőképesek legyenek. A Back Office-tól kezdve egészen az üzletvezetői irodákig, a raktáraktól a polcokig, a munkaasztaloktól egész a mobil berendzésekig – az SAP képessé teszi az embereket és a szervezeteket a hatékonyabb együttműködésre és az üzleti információk versenytársakkal szembeni hatékonyabb felhasználására. Mintegy 350.000 ügyfél a versenyszférából és a közigazgatásból hagyatkozik az SAP alkalmazásokra és szolgáltatásokra annak érdekében, hogy céljaikat könnyebben elérjék.

További információkat a www.sap.de alatt talál.

A Mercateoról
A Mercateo egy B2B-piactér és egy hálózati platform előnyeit egyesíti. Beszerzők, beszállítók, gyártók és szolgáltatók csatlakoztatják egymással ezen infrastruktúrán keresztül a rendszereiket és digitális tranzakciókat bonyolítanak le, függetlenül az eddigi digitalizálási szintjüktől. A beszerzők és a beszállítók így hatékonyabban tudják alakítani az üzleti folyamataikat, ugyanakkor profitálnak a választék sokszínűségéből és a közvetlen kapcsolatokból a partnerekhez: a beszerzők személyre szabott ajánlatot kapnak. A beszállítók új ügyfélcsoportokat céloznak meg vagy intenzívebben foglalkoznak a meglévő ügyfeleikkel, és így a hatékony beszerzési folyamataikkal és szolgáltatásaikkal megfelelnek azok elvárásainak.

A hálózati platform mellett, amely a szolgáltatók és a vásárlók között a B2B-szektorban semlegesen pozicionálja magát, a Mercateo 2000 óta Európa legnagyobb B2B piacterét működteti. A 2016-os évben a Mercateo 228 millió euróra növelte forgalmát. A vállalat Európa-szerte több mint 450 alkalmazottat foglalkoztat és jelenleg 14 országban van jelen.

forrás:

Az SAP Ariba és a Mercateo együttműködik a Spot Buy-projektben Európában