Home » Sajtó » Sajtófigyelő » Internet piactér – keretszerződések helyett?

A Mercateo és az előnyös árak

Internet piactér – keretszerződések helyett?

Miért lehet gazdaságosabb egy e-piactér az irodai eszközöket tekintve, mint speciális, cégre szabott keretszerződések? Ezt fejtegeti a Mercateo–beszerzési platform vezetősége, Peter Ledermann és Sebastian Wieser, akik bemutatják az új „Office prémium koncepció“-t, amely mint egy beszerzési „pool“ működik és a kisvállalkozások számára is kedvező árakat ígér.

Az irodai eszközökkel kereskedők egyre inkább keresik a módját, hogyan növelhetnék a forgalmukat. Ennek, mint ideális forgalmazási platform, talán az internetes piacterek felelnek meg a legjobban. A kereskedők és vásárlók a kereskedés céljából találkoznak egy piactéren. Így volt ez már több ezer évvel ezelőtt is és alapvetően ebben az e-kereskedelem sem különbözik: csak azzal az apró különbséggel, hogy mindez most már az interneten zajlik. A piactér nagy vonzerővel bír az ügyfelek számára, mert az általa kínált irodai eszközökön kívül egyéb üzleti szükségletek és speciális termékek is megtalálhatóak a választékban. A kereskedőknek nem kell az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatot tartaniuk, és marketingre sincs szükségük.

De elsősorban az ügyfelek számára előnyös, akik így az összes szükségletüket hatékonyan, digitális úton, egy helyen szerezhetik be – legyen szó akár másolópapírról a titkár számára, szerverről az IT-részleg számára, munkakesztyűről a gondnok számára vagy akár forgalomkorlátozó oszlopról a vállalati parkolóba. Vegyük azt, hogy a piactér maga, mint kereskedő, és mint egyedüli hitelező lép fel, egy számlával és egy illetékes személlyel minden téren, így teljesen új lehetőségek nyílnak a beszerzési managementben, különösen a C-termékek területén.

A piactér átláthatóságot és hatékonyságot kínál

Egy piactér meghatározó előnyöket kínál, az ajánlatok összehasonlításán keresztül, figyelembe véve a szállítási feltételeket és az árat, átlátható feltételek jönnek létre. A legjobb piaci ár érvényesül anélkül, hogy az árakról külön-külön kellene tárgyalni. A körülményes keresések a különféle beszállítóknál és online boltoknál szintén megszűnnek. A piactér üzemeltetője közben nem csak, mint „közvetítő“ működik, hanem mint kereskedő is az összes lényeges szolgáltatással együtt a megrendeléseket illetően. Így az irodák maguk rendelhetnek, és ez által az operatív beszerzés tehermentesítve van. Ez a vállalkozások számára lehetőséget nyújt, hogy messzemenően kiiktassák a beszerzési folyamatot a mindennapi tevékenységből (Business Process Outsourcing), és hogy a megüresedett kapacitást a stratégiai területeken használhassák fel.

Vorstand

Peter Ledermann és Sebastian Wieser büszkék az elért eredményre „Deloitte Technology Fast 50 Award 2013“.

A C-termékek beszerzése egyre nagyobb jelentőséggel bír

A C-termékek vásárlása nem elhanyagolható része a beszerzésnek, ennek ellenére számos vállalkozásban még mindig csekély szerepe van, ami azért nagy kár, mert itt tudnának a vállalatok igazán spórolni. A vállalatok számára a hangsúly a központi területen van. Ehhez még hozzá jön az a tény is, hogy az állandó beszállítóik számos áruhoz speciális feltételeket szabnak meg. Tud-e egy piactéri modell ezeken az alapokon és tradíciókon változtatni? Lehetséges-e a keretszerződések kiiktatása az árakat illetően? A válasz egyértelmű: Igen. A piacterek versenybe szállhatnak a keretszerződésekkel szemben, ha használni tudják ügyfeleik beszerzési volumenét és maguk is a tárgyalás részévé válnak.

A Mercateo-beszerzési platform már megtette ezt a lépést, és kihirdette több százezer kis-és középvállalkozás beszerzési volumenét a legnagyobb irodai berendezések forgalmazói körében. Az a beszállító, aki a pályázatot megnyerte, csökkentette az árakat a teljes irodai választékban több mint 17 000 árucikknél, kezdve az ismert gyártók márkás termékeivel. Ezáltal az irodai szektorban lényeges árelőnyök lehetségesek, amelyek felvehetik a versenyt még a nagyvállalatok keretszerződéseivel is. A Mercateo közvetlenül és minimális forgalom mellet is megadja ezt a lehetőséget minden ügyfelének, aki csatlakozik a nyílt beszerzési közösséghez (www.mercateo.com/office-premium).

Az így növekvő volumen rendszeres időközönként újabb pályázatokat hirdet, így a Mercateo még a beszerzési menedzsment szervezését is átveszi az ügyfeleitől.  Ezen túlmenően a megrendelések kiszállítása már jelentéktelen megrendelési értéktől is költségmentesen zajlik. A Mercateo szerint az irodaszereken kívül további prémium áru választékok kerülnek versenykiírásra, mint pl. a szerszámok. Ezen a ponton felmerül a kérdés, hogy egyáltalán szükség van-e továbbra is a bonyolult és költséges 1:1  beszállítói kapcsolatokra a keretszerződéseken felül. Tulajdonképpen csak arra a valószínűtlen esetre, hogy a több mint tízmillió árucikk választékából egy speciális áru szortiment még hiányozna. A Mercateo azonban még erre is megoldást talált azáltal, mivel az ügyfelek a saját katalógusaikat is csatlakoztathatják a platformra.

Egyszerű keresés és felhasználóbarát

Ha a vállalatoknak az irodaszereken kívül más termékekre is szükségük van, rendelkezésükre áll a nyílt piactér nagy választéka. A keresés az egész szortimenten belül egyszerű, és a részletes szűrők valamint a súgók segítenek abban, hogy az ügyfelek könnyen megtalálják a kívánt termékeket. Így az áru már csekély áruismerettel is a legrövidebb idő alatt könnyen megtalálható és megrendelhető. Sőt a keresés EAN-szám és gyártási szám alatt is lehetséges.

FORRÁS: www.cebra.biz