Home » Sajtó » Sajtóközlemények » A Mercateo új lehetőségeket kínál a szolgáltatásokat nyújtók számára

A B2B-beszállítók találkozója Lipcsében a Mercateo “Supplier Day” alkalmából

A Mercateo új lehetőségeket kínál a szolgáltatásokat nyújtók számára

Fotó: A lipcsei régi kereskedelmi tőzsdeépület

2015. május 05.-én került sor Lipcsében a “Supplier Day” megrendezésére a Mercateo szervezése által, amelyen a meghívottak között jelen voltak Németország nagyobb B2B beszállítói. A régi kereskedelmi tőzsdeépület nyújtotta történelmi helyszínen a mintegy 100 résztvevő a beszerzési eljárások digitalizálását vitatta meg, és azon kihívást, hogy mint szolgáltatók hogyan kössék saját ügyfeleiket a platformhoz. A Mercateo az újonnan bevezetett „Kereskedői Online-shop“ termékével mint lebonyolítási piactér tűnik fel, és ezáltal mint semleges tranzakciós platform pozícionálta magát.

A Lipcsében megrendezett Mercateo „Supplier Day“ alkalmából mintegy 100 kereskedő jelent meg, hogy megismerkedjenek a B2B e-kereskedelemben történt fejlesztésekkel és a Mercateo internetes piacterének a lehetőségeivel. „A vállalatok egyre gyakrabban használják az internetet az igényeik kielégítésére. Ez a digitális átalakulás megváltoztatja a kereskedők és a vásárlók kapcsolatát olyan területeken is, ahol eddig a tárgyalások általi személyes kapcsolat biztosította a vásárlói hűséget“, nyilatkozta Lars Schade, a Mercateo Beszállítói Menedzsmentjének vezérigazgatója. Ez a fejlődés új kihívásokat helyez a beszállítók elé, hogy a piacon folyamatosan helytálljanak és megtartsák az elért pozíciójukat.

A Mercateo „Supplier Day“ átfogó áttekintést nyújtott a résztvevők számára a változó kereskedelmi struktúrákról. „Azt akartuk elérni, hogy a kereskedők körében tudatosodjon azon tény, hogy a technológiai változások a gazdaságban nagy lehetőségeket vonnak maguk után. A jövő a hálózaton belüli kapcsolatoké. Mindenkinek meg kell értenie, hogy milyen kritériumok alapján tudja megfelelően értékelni a meglévő hálózatokat és egyben erősíteni önmagát“, magyarázta Schade a rendezvény szándékát. A technikai előadások segítségével különböző nézőpontok kerültek bemutatásra. Martin Groß-Albenhausen, aBEVH Services GmbH vezérigazgatója a „Beszállítók portálja, platformok, piacterek: egy újfajta ügyfél-utazás a B2B területén“ elnevezésű előadásában többek között a beszerzés változásairól beszélt. Marcus Eisele, az MVV Energie AG beszerzési folyamat és -kontroll részlegének csapatvezetője, egy kiemelt ügyfél szemszögéből beszélt és tartott előadást a „Modern folyamatmenedzsmentről és az új távlatokról az MVV Energie AG vállalatánál“. A digitalizált beszerzési folyamatok új átláthatóságot teremtenek a beszerzésben, és a beszállítók történelmileg növekedett sokasága helyett a beszerző figyelme egy gondosan megválasztott partnerrel történő egységes digitális csatlakozásra irányulhat. Egy platform következetes használata egyidejűleg növeli a rugalmasságot. Hogy a kereskedőket mennyire foglalkoztatja a rendszerintegráció témája, az a következő vitakörökben vált világossá.

A rendezvényen Dr. Sebastian Wieser, a Mercateo ügyvezetője új módját mutatta be annak, hogyan használható a Mercateo mint tranzakciós platform az üzleti lebonyolítások helyszíneként a saját ügyfelek számára. A „Mercateo kereskedői Online-shop“ szolgáltatói szerviz által a B2B kereskedőknek lehetőségük nyílik egy gombnyomással egy online shop indítására a saját márkájuk alatt. Ezzel egyidejűleg a Mercateo platform teljes körű, milliószorosan bevált és hatékony B2B lebonyolítási folyamataihoz nyernek hozzáférést. A szolgáltatás előnyeit, melyek példák segítségével voltak bemutatva, így jellemezte Dr. Wieser: „A beszállítók, akik az ügyfeleiket a Mercateo-n keresztül szolgálják ki, a digitalizálás és a rendszerintegráció témáit tartósan oldották meg, továbbá tehermentesítették magukat a kereskedelem területén. A kereskedő számára az új Online-shopjának révén megoldódik minden B2B lebonyolítási kérdése, mint a számlázási és fizetési feltételek, és így teljes mértékben a saját minőségi szolgáltatásaira tud összpontosítani. Ez a jövőbe való tekintettel felszabadító.“

Ezt az újdonságot a résztvevők nagyon pozitívan fogadták. Lars Schade vezérigazgató a rendezvényt a következő összefoglalójával zárta: „A kereskedők az olyan modellek által, mint az Amazon, kénytelenek platformokat használni.  Az üzleti ügyfelek területén ehhez még a gazdaságban történő technológiai változások témája is hozzá jön. A Mercateo „Supplier Day“ alkalmából a kereskedők számára egy olyan megoldást tudtunk felmutatni, amely megmutatta, hogy hogyan fordíthatják a B2B kereskedelemben történő változásokat a maguk hasznára, és hogyan erősíthetik a ‚Platform‘ kérdésében az ügyfeleikkel meglévő kapcsolataikat.“