Mi a közös Harry Potterben, DJ Ötziben és a Mercateóban? Sikertörténetük 2000-ben kezdődött. A Mercateo már 20 éve forradalmasítja a beszerzést a B2B üzletágon belül- itt az ideje egy visszatekintésnek a Zebraoptika, a bootcut farmer és inkább- mondjuk úgy – praktikusan berendezett Mercateo irodák idejére.
1999-ben a McKinsey cég öt alkalmazottja úgy döntött, hogy átalakítja a német vállalati ügyfelek átláthatatlan beszerzési piacát. Egy digitális piactérrel akarták forradalmasítani a piacot, és mindenekelőtt a beszerzést szeretnék hatékonyabbá tenni a vállalatok számára. 2000-ben elindul egy platform, mindezek megvalósítására: www.mercateo.com. 20 évvel később a Mercateo csaknem 600 embert foglalkoztat és Európa 14 országában tevékenykedik. A ragyogó ötlet megszületése óta az alapítók közül Dr. Sebastian Wieser mindmáig a cég egyik fő tartóoszlopa.
A Mercateo alapítója a vállalat vezetésében dolgozó kollégáival együtt 20 éve őrzik az egyedülálló Mercateo szellemiséget: a folyamatok optimalizálására való folyamatos törekvést és a digitális hálózatok létrehozását a vállalatok számára. Majdnem ugyanolyan fontos: a MI érzés a Mercateo-nál, kölcsönös tisztelet, humor, kíváncsiság és nyitottság.
Az ERP rendszert Németországban alkották meg, így egyértelműen ez a legmegfelelőbb hely a B2B platformok növekedéséhez! 2000 óta forradalmasítottuk a B2B beszerzéseket és digitalizáltuk a müncheni, lipcsei és kötheni beszerzéseket. 2017 óta pedig valódi hozzáadott értéket teremtünk a beszállítók, a vásárlók és a partnerek számára a Unite B2B hálózaton keresztül. Meggyőződésünk, hogy az együttműködés növelni fogja a gazdasági teljesítményt, ezért a sokszínű B2B beszerzést könnyen kezelhetővé tettük.
2019. január 4. óta a Mercateót Svájcban a Mercateo Schweiz GmbH képviseli. Néhány svájci ügyfelünknek már 2016-ban közvetlen hozzáférése volt a B2B beszerzési platformhoz. Elkötelezett csapatunk a Zürich kantonban található Herrliberg gyönyörű városából igyekszik meghódítani a svájci piacot. Jelenleg több mint négymillió terméket kínálunk a www.mercateo.ch oldalon, és ez a szám folyamatosan növekszik.
2011. december 23-án indult el a Mercateo lengyelországi beszerzési platformja. Milyen nagyszerű karácsonyi ajándék! Az országért felelős Megbízott nagy örömmel vitte a jó nevű céget Krakkóba, a nagy múltú lengyel kereskedelmi központba. A Mercateo Poland hamarosan hűséges ügyfeleket szerzett és terjeszkedni kezdett. Kicsi, de motivált csapatunkat egymás kölcsönös tisztelete és támogatása jellemzi. Mindannyian szívesen dolgozunk ebben a nemzetközi környezetben, és várjuk a további terjeszkedést.
Milyen szavak jellemzik a legjobban a Mercateo España mögött álló csapatot? Kezdeményezés, sokszínűség és rengeteg pozitív energia! A Mercateo 2017 óta van jelen a spanyol piacon. Azóta a spanyol leányvállalat évről évre nőtt, és a piaci visszajelzések nagyon pozitívak voltak. Az ágazat innovációs vezetőjeként számos eseményre meghívást kaptunk, létrehoztuk a Mercateo felhasználóinak és követőinek közösségét, akikkel rendszeresen kommunikálunk különböző valós és digitális kezdeményezésekben.
A Mercateo France az elsőként létrehozott leányvállalatok egyike volt Hollandia és Ausztria mellett. Amikor a Mercateo France 2012-ben megnyílt Párizsban, az egyetlen alkalmazott, az országért felelős Megbízott fő feladata a Mercateo iránti figyelem felkeltése és a cég mindennapi tevékenységének irányítása volt. Néhány évvel később igazán büszkén mondhatjuk, hogy vezető munkatársaink még mindig itt vannak, és egy fantasztikus csapattá nőttünk, tele ötletekkel és lendülettel.
A Mercateo Nederland BV maastrichti központjából irányítja a Benelux piacteret. Története 2012-ig nyúlik vissza, ekkor kezdi meg működését a holland iroda. Célunk a fenntarthatóság és partnereink számának folyamatos növelése, valamint a nemzetközi együttműködésre való törekvés. Az üzleti életben sikeres nyolc évre tekinthetünk vissza a beszállító menedzsment, az értékesítési képviselők, a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kiemelkedő együttműködés eredményeként - és nem utolsósorban a hűséges ügyfél-beszállító kapcsolatnak köszönhetően. Örülünk a találkozásnak!
A Mercateo Nederland BV maastrichti központjából irányítja a Benelux piacteret. Története 2012-ig nyúlik vissza, ekkor kezdi meg működését a holland iroda. Célunk a fenntarthatóság és partnereink számának folyamatos növelése, valamint a nemzetközi együttműködésre való törekvés. Az üzleti életben sikeres nyolc évre tekinthetünk vissza a beszállító menedzsment, az értékesítési képviselők, a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kiemelkedő együttműködés eredményeként - és nem utolsósorban a hűséges ügyfél-beszállító kapcsolatnak köszönhetően. Örülünk a találkozásnak!
Az olaszországi Mercateo története 2011-ben kezdődik a www.mercateo.it platform elindításával. A következő években az állandó partnerségi munka megalapozta a szilárd vásárlói és beszállítói bázist, amelynek eredményeként 2018-ban Bolognában megkezdte működését az olaszországi leányvállalat. Olaszországban aktívan dolgozunk a márkaismertség növelésén azzal, hogy részt veszünk a fontos beszerzési eseményeken, vállalatokkal való ügyféltalálkozókon és célunk a Mercateo által a B2B beszerzési szektorban bevezetett innováció előmozdítása. Az országért felelős Megbízottat egy motivált, fiatal szakértőkből álló csapat támogatja, akik nagy szenvedéllyel és új ötletekkel segítik Olaszországban a Mercateo álom megvalósítását!
A Mercateo Austria immár 11 éves sikertörténet. Minden 2009-ben az online jelenléttel kezdődött. A gyorsan növekvő kereslet a nemzeti leányvállalat 2012-es megalapításához vezetett, akkor még, mint
"one-man-show". Azóta a forgalom folyamatosan nőtt, csakúgy, mint az alkalmazottak száma: jelenleg heten vagyunk. Lehet, hogy világunk folyamatosan változik, de törekvésünk, elkötelezettségünk és elhatározásunk, hogy forradalmasítsuk az indirekt beszerzés világát, változatlan marad.
A Mercateo család legfiatalabb, 2018-ban létrehozott csapataként az EU értékeit a Brexit után is életben tartjuk. Az alapokat Caroline Klehr fektette le, aki Németországból dolgozott sikereink alapjainak megteremtésén. Stratégia fókuszunk középpontjában az ipari termelés és egy előre gondolkodó vezetői pozíció kialakítása volt. Bemutattuk a hawaii „dial out days” programot, és egyetemi díjakat nyertünk hallgatói támogatási programunk fejlesztéséért. A tehetségek vonzása és megtartása kulcsfontosságú számunkra.
A Mercateo család legfiatalabb, 2018-ban létrehozott csapataként az EU értékeit a Brexit után is életben tartjuk. Az alapokat Caroline Klehr fektette le, aki Németországból dolgozott sikereink alapjainak megteremtésén. Stratégia fókuszunk középpontjában az ipari termelés és egy előre gondolkodó vezetői pozíció kialakítása volt. Bemutattuk a hawaii „dial out days” programot, és egyetemi díjakat nyertünk hallgatói támogatási programunk fejlesztéséért. A tehetségek vonzása és megtartása kulcsfontosságú számunkra.
Három ország - egy country manager. A 2011-es év izgalmas volt András számára - az első hónapokban a Mercateo online bevezetésre került Szlovákiában és Csehországban, majd egy év elteltével Magyarország következett. Ez nagy kihívás volt, mivel egyedül felelt mindhárom ország fejlődéséért és sikeréért. Miután a három platform már online működött és megalapították a leányvállalatokat, minden olyan gyorsan ment, és a csapat létszáma is növekedett. Csapatunk 2014 óta a magyar- és cseh határ közelében fekvő szlovákiai Šamorín-ban dolgozik. Ez megkönnyíti számunkra a három ország irányítását egy helyről.
Három ország - egy country manager. A 2011-es év izgalmas volt András számára - az első hónapokban a Mercateo online bevezetésre került Szlovákiában és Csehországban, majd egy év elteltével Magyarország következett. Ez nagy kihívás volt, mivel egyedül felelt mindhárom ország fejlődéséért és sikeréért. Miután a három platform már online működött és megalapították a leányvállalatokat, minden olyan gyorsan ment, és a csapat létszáma is növekedett. Csapatunk 2014 óta a magyar- és cseh határ közelében fekvő szlovákiai Šamorín-ban dolgozik. Ez megkönnyíti számunkra a három ország irányítását egy helyről.
Három ország - egy country manager. A 2011-es év izgalmas volt András számára - az első hónapokban a Mercateo online bevezetésre került Szlovákiában és Csehországban, majd egy év elteltével Magyarország következett. Ez nagy kihívás volt, mivel egyedül felelt mindhárom ország fejlődéséért és sikeréért. Miután a három platform már online működött és megalapították a leányvállalatokat, minden olyan gyorsan ment, és a csapat létszáma is növekedett. Csapatunk 2014 óta a magyar- és cseh határ közelében fekvő szlovákiai Šamorín-ban dolgozik. Ez megkönnyíti számunkra a három ország irányítását egy helyről.
Mercateo meets our needs with a very diversified catalogue, and also by reducing the number of suppliers in the single creditor model. Bombardier plans to make more use of Mercateo and implement it in other services.
Our collaboration with Mercateo is always very positive. They always analyse each problem thoroughly and then pinpoint the solution. That’s exactly what I expect from experts like Mercateo.
We have a close, long-standing professional relationship with Mercateo. Thanks to our highly transparent business cooperation, both parties are encouraged to increase their customer portfolio and make shared work processes more efficient.
Mathijs van der Meer, Inside Account Manager, E-Procurement, Conrad Electronic Benelux BV
Mercateo is a digital shop window offering a wide range of ‘C’ items and saving time and resources in a procurement world that’s increasingly moving towards digitisation.
Hager Group, Emilio Pizzioli, Country Sourcing Manager Italy
Our company has benefited from Mercateo for many years now. The platform is easy to use and straightforward, and has a huge range. It’s easy to find everything we need.
Agility Magyarország Kft, Krisztián Bielik, IT Manager CEES
Since implementation, we’ve saved time and money with every order.
Melecs EWS GmbH: Andreas Pinzker, Vice-President of Strategic Procurement
The Mercateo interface is so intuitive that basically any employee can use it to place orders.
BSH Hausgeräte GmbH Österreich: Jérôme Jarry, Head of Accounting/Credit Management/Purchase
We’ve worked with Mercateo from the outset to implement this aspect of our business and have grown together as a result – in terms of our tasks and internationally.
André Lückert, Head of Relationship & Master Data Management at innogy
I don’t think we had a particular edge, just the right partner. Mercateo has plenty of experience and the system runs smoothly, especially compared to other processes.
Mareike Wüste, Senior Procurement Project Leader of the Scout24 Group
Mercateo is a professional trading partner. We’ve had a good, trusting business relationship with them throughout our product portfolio for many years.
Hans-Peter Ripper, Head of Marketing SDA, Microsoft Deutschland GmbH
Being a global corporation, we set great store by honesty, professionalism, reliability, and the continuity of our partners. In Mercateo, we’ve found a platform that combines all these qualities.
JJörg Brünig, Senior Director Channel Germany, Fujitsu Technology Solutions GmbH
2004-ben Heike Kleine volt az első női beszállító menedzser a Mercateo-nál Köthenben. „Amikor együttműködés céljából 2006-ban az eProcure beszerzési vásáron az RWE megkeresett bennünket, egy közös projekt keretén belül azon kezdtünk el gondolkodni, hogy a kulcsfontosságú ügyfeleknek mire van szükségük, mit vásárolnak és milyen hozzáadott értéket jelent ez mindkét fél számára”- emlékszik vissza Heike Kleine. Olyan értékesítési részleg, mint ma, akkor még nem létezett. Ezt 2007-ben indítottuk el az első nagy ügyféllel, az RWE-vel és Karl Czech-hel, aki a vállalat beszerzési folyamatait irányította. Karl Czech nagyon lelkes volt a létrejött együttműködés miatt, Heike-vel hamarosan tegező viszonyba kerültek, ami újdonság volt a beszerzési vezető számára. Az RWE-vel kötött hosszú távú partnerségnek köszönhetően a Mercateo-ra más nagyvállalatok is felfigyeltek. „Az ötletes, kreatív munkának, és a vevői igények folyamatos, interaktív figyelemmel követésének köszönhetjük első termékeink létrehozását, mint például a Punch-Out, a termékek láthatóságának kezelése és az exkluzív katalógusok. Ezzel a lépéssel lerakta a mai értékesítési részleg alapkövét. Ma Heike vezeti a kulcsfontosságú ügyfelek nemzetközi csapatát (Global Key-Account-Management).
Heike Kleine és Dr. Bernd Schönwälder, a Mercateo igazgatótanácsának tagja beszélget, Karlem Czech-hel. 2007-ben az RWE akkori beszerzési vezetőjével kezdte meg a Mercateo a kulcsfontosságú ügyfelekre irányuló tevékenységét.
Benjamin Storm már azelőtt bízott a Mercateo-ban, mielőtt 2015-ben megkezdte ottani munkáját. Stratégiai beszerzőként a Mercateót beszerzési megoldásként implementálta akkori vállalatában, a Lehmann & Voss-ban. "A teljes választékot felhasználtuk: exkluzív katalógusok feldolgozásával és jóváírási folyamatokkal" - mondja Benjamin, "nagyon rövid időn belül igazán nagy forgalmat bonyolítottunk le". Marco West a közepes nagyságú vállalatokért felelős részlegről, aki akkoriban Benjaminért és vállalatáért felelt: "Van itt egy fickó, aki igazán megértette a Mercateo-t. A Mercateo-t remekül el is tudja magyarázni, kamera elé állíthatjuk!" 2015 januárjában egy három részből álló webináriumi sorozat után, Benjamin nemcsak a közönséget, hanem a vezetőséget is lenyűgözte. "Olyan emberekre van szükségünk, mint te! Azt akarjuk, hogy nálunk dolgozz "- mondta akkor Sebastian az igazgatótanács tagja. Benjamin felmondott, és a Mercateo-nál kezdett dolgozni, mint az első partner menedzser. Kis idő múlva már tárgyalásokat folytat a SAP Ariba-val, egy lehetséges együttműködésről. 2017 júliusától a SAP Ariba hivatalosan az új B2B hálózatot, a Mercateo Unite-t használja az Ariba Spot Buy megoldás infrastruktúrájaként Európában.
Amikor Oliver Endert olyan munkáltatót keresett, akinél megírhatja szakdolgozatát, 2004-ben választása a Mercateo-ra esett. Peter Ledermann-nal történő állásinterjú után, amelynek során a futballról és a könyvelésről is beszélgettek, Oliver állást kapott. Édesanyja szívesebben látta volna őt a szakdolgozatát írni. Ugyanekkor az addigi könyvelő elhagyta a céget, a Mercateo Services átszervezésre került, és a PWC mint könyvvizsgáló túl nagy volt a 2004-ben Köthenben újraindított kis Mercateo számára. Peter Ledermann tehát azt mondta Olivernek: Felejtsd el a szakdolgozatot, most éves pénzügyi kimutatást készítünk!“ – „Még soha nem csináltam ilyet - mondta Oliver. - Én sem! - válaszolta Peter. Tapasztalt könyvelőként Oliver nagymamája segítő kezet nyújtott unokájának. „Ezzel a know-how-val és szakkönyvek segítségével utat törtünk és három éves pénzügyi kimutatást sikerült elkészítenünk. ”- mondja. Ma Oliver az európai adójog szakértője, az adóügyi és ellenőrzési osztály vezetője. Szakdolgozatát a tervezettnél egy évvel később írta meg, amelynek középpontjában egy Mercateo-téma állt, és kiváló érdemjegyet kapott. Édesanyja és nagymamája is boldogok voltak. Egy rádióinterjúban Oliver Endert beszámol arról, hogyan találta meg a boldogságot a kötheni Mercateóban, mind szakmailag, mind magánéletileg.
Stephanie Polley (balról az első) és a Mercateo-nál sok éve dolgozó alkalmazottak. A 600 alkalmazott közül több mint 90 hűséges a Mercateo-hoz legalább egy évtizeden át.
„Úgy emlékszem, mintha tegnap lett volna: 2004-ben apám cinikusan megkérdezte, biztos vagyok-e abban, hogy egy csupán hat hónapja létező internetes bódéba szeretnék jelentkezni. ”- emlékszik vissza Stephanie Polley. Egy állásinterjún Peter Ledermann, a Mercateo igazgatótanácsának tagja elmagyarázta új munkáját: "Szükségünk van valakire, aki törődik az irodával, rendszert szervez és kapcsolattartó lesz a vendégek számára" - mondta. 2004 októberében kezdődött. "Felépítettem az irodai vezetést, átvettem a jelentkezőkről, gyakornokokról és az alkalmazottakról való gondoskodást és a bérszámfejtést.“ Már 2004 végén Peter Ledermann újabb feladatot bízott rám: "Hamarosan kicsi lesz nekünk ez az iroda, új ingatlanra van szükségünk Köthenben“. Steffi egy utcával odébb a Musemsgasse 4-5 alatt meg is találta a megfelelő épületet. „A vezetőség teljesen el volt ragadtatva.“ A földszinten volt egy tekepálya, a két felső szintet át kellett alakítani az új Mercateo irodává. Steffi felügyelte az építkezést. „Fantasztikusnak tartottam, hogy Peter ennyire bízott bennem és ezt a munkát rám bízta. Éjszakánként azonban nem tudtam aludni. Olyan sok gondolat kavargott a fejemben ”- mondja Steffi. „Ez az időszak kimerítő volt, de rendkívül izgalmas, sok embert ismertem meg az építőiparban, és már a húszas éveim közepén az első építési projektemet vezettem. Minden év októberében megkérdezem apámat, hogy még mindig gyanakvó-e. "
Beszállító menedzserként, helyezkedtem el az első munkahelyem 2007-ben, a tanulmányaim befejezése után. Négy év után úgy döntöttem, hogy elfogadok egy új munkahelyi kihívást, hogy ízelítőt kapjak más cégek munkájából, és tovább fejlődjek. Bár mindenhol új dolgokat tanultam, még soha nem láttam a Mercateohoz hasonlítható vállalati kultúrát. A Mercateo-nál dolgozni nemcsak emberként hanem alkalmazottként is - néha kihívás. Alapvetően azonban éppen ezek az alkalmazottak adnak arcot a Mercateo-nak, és az az érzésem, hogy nem valamilyen munkát végzek, hanem valaminek a részese vagyok. Ez a "valami" ugyanúgy jelent egy pazar nyári ünnepet, mint egy sikeres projektet vagy egy csapateseményt. Azt hiszem, ez az "emberi" volt a fő oka a Mercateo-hoz való visszatérésemnek. “
Jóban, rosszban: Steffi Wildgrube (jobbról) és kolléganője Claudia Hildebrandt a Cross De Luxe-on 2017-ben